Efektywnie ku przyszłości.

Motor ekonomiczności: BlueEFFICIENCY Power nie tylko spełnia normę Euro VI.

Czy to jazda na autostradzie 90 km/h, czy praca osprzętem w tempie piechura: nowy Unimog wyposażony w BlueEFFICIENCY Power świetnie spisuje się w każdym zakresie obrotów – spełniając nową normę emisji spalin Euro VI. Osiągnięcie tych ambitnych celów wymagało głębokich modyfikacji w technicznym wyposażeniu pojazdu. Zastosowano mianowicie całkiem nowy układ przeniesienia napędu z nowymi, efektywnymi silnikami, skrzynią biegów o zwiększonych osiągach oraz mocniejszymi osiami, które wytrzymują teraz większy nacisk. Integracja powyższych komponentów high-tech sprawiła, że Unimog stał się jeszcze ekonomiczniejszy – poprzez dłuższe odstępy między przeglądami i krótsze przestoje.

+Skrzynia biegów.

  • Automatyczna skrzynia biegów Allison w standardzie
  • Korzystniejsze zużycie paliwa dzięki nowemu oprogramowaniu Eco
  • Jeszcze wygodniejsze przełączanie biegów
  • Opcjonalnie: retarder

Za właściwe przenoszenie siły napędowej odpowiada w Econicu 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Allison z nowym oprogramowaniem Eco. Oprogramowanie to zwiększa efektywność napędu i ułatwia przełączanie biegów. W kombinacji z nowym 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym nowa automatyczna skrzynia biegów Allison już na niskich obrotach dostarcza znaczną moc. Przekładnia hydrokinetyczna, sprzęgło mostkujące, krótkie zestopniowanie biegów do jazdy w przód z nadbiegiem, oraz przełączanie biegów przyciskiem – te cechy wyposażenia usprawniają przekazywanie mocy napędowej i stwarzają doskonałe warunki dla jazdy odprężonej, bezstresowej i bezpiecznej.

<< Powrót

+Silnik.

  • Zużycie paliwa mniejsze nawet o 4%
  • Supernowoczesne, elastyczne 6-cylindrowe silniki o mocy od 220 do 260 kW (od 299 do 354 KM)
  • Spełnienie normy emisji spalin Euro VI
  • Większa pojemność skokowa, lepszy moment obrotowy, cichsza praca, zwiększona wydajność napędu
  • Mocny hamulec silnikowy premium

Pojazd specjalny musi mieć lepsze osiągi, niż zwykły samochód ciężarowy. Weźmy pod uwagę choćby częste zatrzymywanie i ruszanie z miejsca lub częstą eksploatację przystawki odbioru mocy. Z technologiami BlueEFFICIENCY Power marki Mercedes-Benz praca i jazda odbywa się efektywnie. Oferujemy do Econica nowe 6-cylindrowe napędy wysokoprężne, z których najsilniejszy ma moc 260 kW (354 KM) i niebagatelne 1400 niutonometrów. Obie dostępne wersje silnika cechują się nie tylko ekonomicznością i dobrymi osiągami, ale także spełniają nową, restrykcyjną normę emisji spalin Euro VI. Norma ta wymaga obniżenia emisji cząstek stałych i tlenków azotu o 90% w stosunku do Euro V.

Wkrótce do nowego Econica dostępny będzie nowy napęd gazowy – jeszcze bardziej przyczyniający się do czystości i ochrony środowiska w wielkich aglomeracjach. Tymczasem od roku 2002 w różnych krajach użytkowany już jest z powodzeniem jego poprzednik – Econic NGT.

<< Powrót

+Oczyszczanie spalin.

  • Do oczyszczania spalin w technologii BlueEFFICIENCY Power zastosowano kombinację filtra cząstek stałych oraz systemu SCR Mercedes-Benz, w tym układ wtrysku AdBlue
  • Emisja tlenków azotu i cząstek sadzy zmniejszyła się nawet o 90% w porównaniu do dotychczasowych silników Euro V

Niższa emisja zanieczyszczeń to oznaka większej odpowiedzialności. Oczyszczanie spalin w nowym Econicu opiera się na technologiach BlueEFFICIENCY Power, które sprawdziły się już w praktycznej eksploatacji z wielkoseryjnymi silnikami Heavy Duty. W module oczyszczania spalin katalizator SCR zmniejsza zawartość tlenków azotu do minimalnego poziomu. Zużycie stosowanego w tym celu płynu AdBlue obniża się nawet o 40%. Z kolei filtr cząstek stałych niemal całkowicie zapobiega emisji cząstek sadzy. Regenerację filtra wspomaga podczas eksploatacji regulacja faz rozrządu, mająca na celu zwiększenie temperatury spalin.

<< Powrót